Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να έχει αδειάσει η μπαταρία μιας μοτοσυκλέτας, λόγω προβλήματος ή παρατεταμένης ακινησίας και μην μπορούμε να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Υπάρχει, όμως, τρόπος να αντιμετωπίσουμε μόνοι μας ένα τέτοιο πρόβλημα.

Στις μπαταρίες μικρής χωρητικότητας, όπως αυτές που έχουν οι μοτοσυκλέτες, δεν αρέσει να αποφορτίζονται τελείως και να μένουν «άδειες» για μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθεί μόνιμη βλάβη σε μια μπαταρία, όταν είναι πλήρως αποφορτισμένη και προσπαθήσουμε να την επαναφέρουμε με μια γρήγορη φόρτιση. Μπορούμε, όμως, να αποφύγουμε το κόστος μιας καινούργιας, αν αυτή που ήδη έχουμε μπορεί να σωθεί. Το να φορτίσεις μόνος σου μια μπαταρία μοτοσυκλέτας δεν είναι δύσκολο. Απαιτεί, μόνο, λίγη δουλειά και τον κατάλληλο φορτιστή.

Βήμα 1 ο : Προσδιόρισε τον τύπο της μπαταρίας

Υπάρχουν διάφοροι τύποι μπαταρίας. Μολύβδου (ανοιχτού ή κλειστού τύπου), gel και λιθίου. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε σωστή εκτίμηση του τύπου της μπαταρίας που χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα μας, ώστε να επιλέξουμε τον κατάλληλο φορτιστή.

Βήμα 2 ο : Διάλεξε τον σωστό φορτιστή

Υπάρχουν διάφοροι τύποι φορτιστών. Στην πιο απλή μορφή τους, μπαίνουν στην πρίζα και μετατρέπουν το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές, στέλνοντας το στην μπαταρία. Θα πρέπει να τους ελέγχουμε, γιατί συνεχίζουν να δουλεύουν μέχρι να τους βγάλουμε από την πρίζα. Ο επόμενος τύπος φορτιστή, ελέγχει την κατάσταση της μπαταρίας και επιλέγει μόνος του τον ρυθμό φόρτισης. Τέλος, υπάρχουν φορτιστές που μεταβάλλουν συνεχώς την τάση της φόρτισης στέλνοντας «παλμούς» ρεύματος, ελαχιστοποιώντας την καταπόνηση της μπαταρίας. Ο χρόνος φόρτισης διαφέρει από φορτιστή σε φορτιστή. Γενικά, όσο πιο γρήγορα φορτίζουμε μια μπαταρία, τόσο περισσότερο την καταπονούμε.

Βήμα 3 ο : Αφαίρεσε τη μπαταρία από τη μηχανή

Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να μην είναι εύκολο το να αφαιρέσουμε τελείως την μπαταρία, αλλά πρέπει να γίνει οπωσδήποτε. Με αυτό τον τρόπο απομονώνουμε το ηλεκτρικό σύστημα της μοτοσυκλέτας. Υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς, αν έχουμε μια καμένη ασφάλεια, βραχυκύκλωμα ή πρόβλημα στην πλεξούδα της μοτοσυκλέτας και προσπαθήσουμε να φορτίσουμε τη μπαταρία χωρίς να την αποσυνδέσουμε. Επίσης, όταν η μπαταρία φορτίζεται, ανεβάζει υψηλή θερμοκρασία εξαιτίας των χημικών αντιδράσεων που γίνονται στο εσωτερικό της. Για το λόγο αυτό, καλύτερα να μην είναι πάνω στην μοτοσυκλέτα όταν φορτίζεται.

Βήμα 4 ο : Φόρτιση μπαταρίας

Είναι καλό η φόρτιση να γίνεται σε ανοικτό χώρο, καθώς ορισμένες μπαταρίες εκλύουν εύφλεκτα αέρια, όπως υδρογόνο, όταν φορτίζονται. Διαβάζουμε προσεκτικά το βιβλίο οδηγιών του φορτιστή και προσέχουμε τις συνδέσεις των καλωδίων και τη σειρά με την οποία πρέπει να γίνουν. Ορισμένοι φορτιστές δεν ξεκινούν τη φόρτιση, αν διαπιστώσουν πρόβλημα στις συνδέσεις. Μια πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει μερικές ώρες. Κάθε τόσο ελέγχουμε αν όλα πηγαίνουν καλά κι αν η θερμοκρασία της μπαταρίας είναι σε λογικά επίπεδα.

Βήμα 5 ο : Τοποθέτησε τη μπαταρία πίσω στη μοτοσυκλέτα

Όταν ο φορτιστής ενημερώσει ότι η φόρτιση ολοκληρώθηκε, περίμενε μερικά λεπτά να επανέλθει η μπαταρία σε θερμοκρασία δωματίου. Στη συνέχεια, τοποθέτησέ τη ξανά πίσω στη μοτοσυκλέτα και σιγουρέψου ότι έχει στερεωθεί σωστά. Σύνδεσε τα καλώδια στους πόλους, πρώτα τον θετικό και μετά τον αρνητικό.

Αν η μοτοσυκλέτα είχε μείνει ακινητοποιημένη για καιρό, μάλλον είναι φυσιολογικό που αποφορτίστηκε.

Επίσης, αν είναι πολυκαιρισμένη, πάλι είναι φυσιολογικό να «αδειάζει» πιο γρήγορα. Αν όμως είναι καινούργια και χρησιμοποίησες τη μοτοσυκλέτα πριν λίγο, τότε υπάρχει κάποιο ηλεκτρολογικό πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα, που χρήζει προσοχής.